©2019 Daniela Zelenková

          Jóga s příběhem

logo_pozice_stromu.png
  • Facebook Sociální Icon

Gravid jóga - pro snadnější porod a pružné tělo

Krásná zpráva, budeme mít miminko!

A brzy budu maminkou! Gratulujeme!

 

Těhotenská jóga je speciální program pro nastávající maminky, který pomáhá udržovat těhotnou ženu v dobré tělesné kondici, duševní a emoční rovnováze.

Zlepšuje kvalitu spánku, lymfatického, nervového i cévního systému, posiluje svaly a pomáhá uvolnit bolesti zad.

Kdy je vhodné cvičit gravid jógu?
Kurzy těhotenské jógy se doporučují navštěvovat až od druhého trimestru těhotenství. Cviky, pozice, ásany pro první, druhý a třetí trimestr jsou trochu jiné a často velmi individuální.

Pokud žena cvičila před otěhotněním a nemá žádné problémy, může velmi jemně cvičit i dříve. Nastávající maminka se v tomto období stává velmi intuitivní a je velmi vhodné své intuici naslouchat… Nejít do pozic, které nejsou příjemné a nedělají mi dobře. Cvičení se celkově zjemňuje a zklidňuje.  Cvičíme pro relaxaci, pohodu a zdraví ne pro výkon. 

Zvláště doporučuji relaxační a dechové techniky pro zklidnění nevolností, vnímání vlastního těla, svých emocí i rostoucího miminka, a také vhodné terapeutické cviky na uvolnění a protažení zádových partií.

Čemu je třeba se v těhotenství vyhnout?
•    obráceným pozicím
•    pozicím, které přepínají břišní svalstvo nebo oblast břicha stlačují
•    dynamickému střídání pozic
•    skokům a otřesům
•    přehřívání a přepínání organismu během cvičení
•    necvičte pokud cítíte únavu, slabost nebo se vám motá hlava (pak raději vynechte pozice ve

      stoje a předklony) 

V případě rizikového těhotenství, po prodělaném potratu, jiných zdravotních obtížích či při jakýchkoli pochybnostech se raději poraďte se svým lékařem o vhodnosti cvičení.


Co prospívá?

•    pozice pro správné držení těla, uvolnění a protažení zad
•    protahování ramen, uvolňování a otevírání hrudníku
•    posílení nohou, paží a mezilopatkových svalů
•    uvolňování kyčlí
•    jemná práce s pánevním dnem
•    jemně vedené rotace 
•    prodýchání a uvolnění celého těla
•    relaxace, meditace
•    využívání pomůcek – pásků, bolsterů, bločků a overballů i dek a polštářků

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now