©2019 Daniela Zelenková

          Jóga s příběhem

logo_pozice_stromu.png
  • Facebook Sociální Icon

Cvičení po porodu - udělat něco pro sebe!

Milé maminky, vezměte své miminko s sebou a pojďte se věnovat samy sobě!

Stalo se něco nádherného, máme doma miminko! Ten malý uzlíček přináší do naší rodiny radost, naplnění, lásku, ale také změnu. Už nic nebude jako dřív, naše tělo, mysl, pocity i fungování domácnosti se mění. Často díky hormonům dochází k výkyvům radosti a obav zároveň. I to je důvod setkávat se s ostatními maminkami, udělat něco pro sebe a zároveň nebýt v tom sama.... 

  • Budeme uvolňovat, protahovat i zpevňovat zádové svaly,

  • aktivovat pánevní dno,

  • zaměříme se na hluboký stabilizační systém (core),

  • pracovat správně s diastázou (rozestup břišních svalů, povolení přímého břišního svalu),

  • i s ostatními tělesnými partiemi, které potřebují dostat zpět do kondice.

Kdy a jak začít cvičit po porodu? 

Zdravá maminka může začít již pár dní po porodu. První a velmi důležité jsou dýchací cviky, poté se zaměřujeme na pánevní dno a hlavně na správné postavení svého těla, abychom předešly bolavým zádům a zatěžovaly své tělo rovnoměrně. Důležité je začít pomalu s dechem, aby tělo mělo čas regenerovat. 

Pozor na posilování břicha. Nejde o to bříško po porodu brzy vymodelovat, ale správě zapojit svaly a celé tělo tak, aby se budovala vnitřní síla - hluboký stabilizační systém a tělo mělo možnost regenerace po porodu. Spíše naopak v případě diastázy můžeme nevhodnými cviky stav zhoršit. 

Cvičení po porodu císařským řezem

Po císařském řezu je čas na regeneraci mnohem delší. Ideální je pracovat s dechem, dechovým cvičením a důležitá je péče o jizvu. Cvičení se doporučuje až po 10-12 týdnech, někdy i déle. Je důležité svůj zdravotní stav konzultovat s lékařem.

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now